• SEGMENTY
    • Segment Paliw Płynnych i Chemii
    • Segment Górniczy
    • Segment Hutniczy i Stalowy
    • Segment Energetyczny
    • Segment Rolny i Spożywczy
    • Segment Przewozów Intermodalnych
    • Segment Inwestycji Budowlanych
  • USŁUGI
    • Transport i spedycja produktów
    • Obsługa bocznic kolejowych i terminali
    • Przeładunki, transport i magazynowanie
    • Budowa i serwis infrastruktury kolejowej
    • Recykling, ochrona środowiska i rekultywacja
    • Kruszywa
    • Warsztaty i myjnia cystern
    • Dzierżawa taboru kolejowego
    • Nieruchomości
  • O FIRMIE
    • O CTL Logistics
    • Zarząd CTL Logistics
    • Główni Menedżerowie CTL Logistics
    • Historia CTL Logistics
    • Nagrody
    • Certyfikaty
  • SPÓŁKI
    • CTL Logistics GmbH
    • CTL Północ Sp. z o.o.
    • CTL Maczki-Bór S.A.
    • BielPolLogistics Sp. z o.o.
    • CTL Service Sp. z o.o
    • MB EKO S.A.
  • ESG
    • ESG
    • Projekty ESG
  • AKTUALNOŚCI
  • PRZETARGI
  • REFERENCJE
  • DO POBRANIA
  • KARIERA
  • KONTAKT
  • Polski
  • English
  • Deutsch
  • Russian
  1. Aktualności

Aktualności

Kontakt

CTL Logistics Sp. z o.o.
Monika Mikon
Dyrektor Marketingu i Komunikacji, Rzecznik Prasowy

tel kom.:
608 285 004
Skontaktuj się
CTL Logistics na Kongresie Transportu Intermodalnego w Katowicach
04.09.2019

Dane prezentowane przez Urząd Transportu Kolejowego dowodzą, że rośnie potencjał transportu intermodalnego w Polsce jako jednego z kluczowych krajów tranzytowych, łączących Wschód z Zachodem. Według raportu UTK, w całym systemie intermodalnym przetransportowano w ub. r. łącznie 17 mln ton ładunków, czyli o ponad 15 proc. więcej niż w 2017 r. Rok 2018 był też rekordowy pod kątem masy przewiezionych towarów w transporcie intermodalnym. Masa ładunków wg. UTK wzrosła o 2,3 mln ton, podczas gdy praca przewozowa o około 0,8 mld tkm. W II kw. 2019 r. łączna masa w przewozach intermodalnych wyniosła już blisko 4,7 mln ton, a praca przewozowa ponad 1,6 mld tonokilometrów. Udział przewozów intermodalnych w tym czasie osiągnął poziom 7,8% (wg. masy) i 11,4% (wg. wykonanej pracy). Udział według masy w II kw. 2019 r. zwiększył się o 1,4 pkt procentowego, a według pracy przewozowej o 1,6.

 bogacki

 

Uczestnicy kongresu rozmawiali na temat bieżących trudności i wyzwań, jakie stoją przed dalszym rozwojem transportu intermodalnego w Polsce. Jednym z prelegentów debaty pt. „Tranzytowe znaczenie Polski w globalnym łańcuchu logistycznym”, odbywającej się w ramach Kongresu Transportu Intermodalnego był Grzegorz Bogacki, Prezes Zarządu CTL Logistics Sp. z o.o. W trakcie dyskusji G. Bogacki poruszył kwestię rentowności firm logistycznych działających na kolei. Prezes Zarządu CTL Logistics stwierdził, iż aby się rozwijać potrzebne są wyższe marże. – „Ich obecny poziom jest niski, generalnie cała logistyka pracuje na niskich marżach co jednak nie zwalnia od myślenia o przyszłości i inwestycjach, które są nieuniknione dla rozwoju i konkurencyjności międzysektorowej”.

 

W trakcie debaty poruszono także kwestie związane z przyszłymi inwestycjami. Po zakończeniu trwającego obecnie procesu modernizacji kolei, rozbudowie portów, potrzebny będzie nowoczesny tabor, w tym lokomotywy dwusystemowe. – „Spółka CTL Logistics jest w trakcie postępowania na pozyskanie 50 lokomotyw, które chciałaby wykorzystać w korytarzach Wschód-Zachód, a mając na terenie Niemiec własną spółkę (CTL Logistics GmbH) już teraz aktywnie uczestniczy w przewozach transgranicznych w korytarzach europejskich” – mówił prezes Bogacki podczas kongresu w Katowicach. Spółka proceduje także zakup 75 platform ze środków unijnych i choć do finalizacji potrzebne są własne niemałe środki uczestniczy w tym projekcie, upatrując w transporcie intermodalnym przede wszystkim szans na rozwój i silną pozycję rynkową.

 

Kongres Transportu Intermodalnego odbył się 4 września w Katowicach. W wydarzeniu wzięli udział przedstawiciele Urzędu Transportu Kolejowego, resortów – Infrastruktury oraz Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, Polskiej Izby Spedycji i Logistyki, a także m.in. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., DB Cargo Polska S.A., Fundacji ProKolej, Związku Niezależnych Przewoźników Kolejowych, Instytutu Kolejnictwa czy Instytutu Spraw Obywatelskich.

 

Wśród tematów, o których dyskutowano, znalazły się zagadnienia: tranzytowe znaczenie Polski w globalnym łańcuchu logistycznym, program pomocy publicznej dla transportu intermodalnego, transport intermodalny w Polsce – czynniki wpływające na jego potencjał. Wydarzenie odbyło się z inicjatywy Zespołu Doradców Gospodarczych TOR i Wyższej Szkoły Technicznej w Katowicach. 

 



Powrót do aktualności
  • Polityka prywatności
  • Mapa serwisu
  • Copyright CTL Logistics
  • ArtGroup