Nasz tabor
Bezpieczna eksploatacja, zwiększenie liczby oraz poprawa współczynnika dostępności taboru to główne cele CTL Logistics, których realizacja przekłada się na jakość oferowanych usług.
Różnorodność posiadanych lokomotyw, począwszy od najnowszych lokomotyw Dragon 2, poprzez pozyskane w 2018 roku lokomotywy spalinowe do ruchu towarowego BR232, lokomotywy elektryczne pozyskane we wcześniejszych latach oraz szeroki park lokomotyw manewrowych, to zasoby kluczowe dla świadczenia usług na najwyższym poziomie, przy utrzymaniu konkurencyjnych stawek i odpowiednim dopasowaniu do klienta indywidualnego.
Grupa CTL Logistics dysponuje również ponad 3000 różnych rodzajów wagonów, przy pomocy których jesteśmy w stanie realizować oczekiwania naszych klientów.
Profesjonalny zespół naszych specjalistów, który czuwa nad prawidłowym procesem eksploatacji taboru pozwala nam na zapewnienie optymalnej sprawności technicznej taboru, co wpływa nie tylko na wynik biznesowy Firmy, ale przede wszystkim na bezpieczeństwo ruchu kolejowego i naszych klientów, co jest naszym priorytetem.
W przypadku jakichkolwiek pytań związanych z utrzymaniem stanu technicznego taboru, napraw bieżących, napraw okresowych oraz w kwestiach związanych z wystawieniem wagonów ze składów w trakcie realizacji przewozów – nasz zespół jest do Państwa dyspozycji.
Kontakt – Eksploatacja Taboru
Artur Paciorek
Dyrektor ds. Eksploatacji TaboruDariusz Flaczyk
Zastępca Dyrektora ds. Eksploatacji TaboruGrupa CTL Logistics jest także znaczącym oferentem taboru kolejowego w Polsce i w Europie. Zapewnia możliwość pozyskania wagonów i lokomotyw wraz z obsługą, z uwzględnieniem krótko- i długoterminowych potrzeb.
W ofercie dzierżawy taboru kolejowego znajdują się wagony do przewozu towarów masowych. Jedną z głównych pozycji zajmują wagony-cysterny różnych typów ze zbiornikami ze stali zwykłej i kwasoodpornej. Zbiorniki wagonów, w zależności od typu, posiadają instalacje grzewcze, izolacje termiczne, powłoki ochronne i wykładziny gumowe.
Oferta firmy obejmuje również dzierżawę lokomotyw z obsługą, w szczególności do realizacji zadań logistycznych związanych z budową infrastruktury kolejowej oraz obsługą wszelkiego rodzaju transportu technologicznego lub regionalnego.
Kompleksowość usługi CTL Logistics w tym zakresie, obok taboru i obsługi, opiera się na posiadanych licencjach w transporcie kolejowym na terenie Polski i Niemiec.
Zakres usług dzierżawy taboru kolejowego
- Dzierżawa wagonów-cystern do przewozu paliw i produktów chemicznych
- Dzierżawa lokomotyw z obsługą pracy i przewozów towarów
- Dzierżawa wagonów do przewozu towarów masowych
- Kompleksowa obsługa logistyczna z wykorzystaniem taboru kolejowego
Kontakt - Dzierżawa Taboru
Wiesław Paszkowski
DyrektorMobilny symulator pojazdu kolejowego
Zaangażowanie pracowników i ich właściwe decyzje wpływają na codzienne bezpieczne kursowanie kilkudziesięciu pociągów towarowych. Corocznie około 500 pracowników Grupy CTL Logistics, którzy na co dzień odpowiadają za przygotowanie i prowadzenie pociągów bierze udział w cyklicznych pouczeniach. To maszyniści, maszyniści-instruktorzy, rewidenci, ustawiacze i manewrowi. Kadra CTL dzięki cyklicznym szkoleniom z doświadczonymi instruktorami, utrwala wiedzę i ćwiczy zasady działania w trudnych sytuacjach.
Od 2019 roku w zasobach Grupy CTL znajduje się nowoczesny symulator pojazdu kolejowego, który pozwala na sprawdzenie zachowania maszynistów i wypracowanie właściwych reakcji w sytuacjach nietypowych, z którymi maszyniści mogli nie spotkać się w dotychczasowej pracy.
Symulator służy zarówno własnym pracownikom, ale także możliwe jest świadczenie przez Spółkę usług na rzecz innych podmiotów w branży. Fakt, iż został on zabudowany na samochodzie pozwala na dotarcie do każdego pracownika w każdym węźle kolejowym bez konieczności angażowania pracowników w czasochłonny dojazd.
Jednym z priorytetów CTL Logistics jest bezpieczeństwo. Pracownicy codziennie obsługują kilkadziesiąt pociągów. Profesjonalna wiedza, doświadczenie i szkolenia są do tego niezbędne. Każdy pracownik jest właściwie przygotowany do pełnienia obowiązków, a stałe podnoszenie swoich kwalifikacji przyczynia się bezpośrednio do poprawy bezpieczeństwa. Ćwicząc na nowoczesnym symulatorze pojazdu kolejowego utrwalają właściwe postępowanie w kilkudziesięciu standardowych sytuacjach, które mogą wydarzyć się w codziennej pracy.
Chcesz uzyskać więcej informacji SYMULATOR – USŁUGI DLA FIRM ZEWNĘTRZNYCH
Bogdan Stykała
Pełnomocnik Prezesa ds. Kontroli TrakcjiOśrodek Szkolenia Maszynistów
Ośrodek Szkolenia i Egzaminowania Maszynistów i Kandydatów na maszynistów CTL Logistics Sp. z o.o. umożliwia nam kształtowanie i kontrolę nie tylko procesu doskonalenia zawodowego maszynisty, lecz także całego procesu jego kształcenia. Od etapu uzyskiwania licencji, poprzez szkolenie teoretyczne i praktyczne w ramach kursu na świadectwo, aż po przygotowanie na stanowisku pracy, na typach pojazdów trakcyjnych, właściwych dla Spółki. Szkolenie jest skorelowane z procesami i zadaniami realizowanymi przez CTL Logistics Sp. z o.o. Absolwent naszego Ośrodka jest gotowy do pracy na stanowisku maszynisty w spółkach, które obsługują bocznice i punkty przeładunkowe, realizują przewozy towarowe po infrastrukturze całego kraju.
18 maja 2018 r. Prezes Urzędu Transportu Kolejowego dokonał wpisu ośrodka do rejestru ośrodków szkolenia i egzaminowania pod numerem PL/34/2018
Zakres działalności Ośrodka
- Szkolenie i egzaminowanie kandydatów na maszynistów ubiegających się o uzyskanie licencji maszynisty w zakresie ogólnej wiedzy kolejowej
- Szkolenie i egzaminowanie kandydatów na maszynistów ubiegających się o uzyskanie świadectw maszynisty w zakresie wiedzy i umiejętności dotyczących infrastruktury i pojazdu kolejowego
- Przeprowadzanie szkoleń i sprawdzianów wiedzy i umiejętności maszynistów
- Szkolenie i egzaminowanie maszynistów z innych państw członkowskich UE w zakresie ogólnych kompetencji językowych, zasad ruchu kolejowego i sygnalizacji na sieci kolejowej RP
Zakres sprawdzianów wiedzy i umiejętności
- Sprawdziany wiedzy i umiejętności dla podtrzymania ważności świadectwa maszynisty w zakresie pojazdu kolejowego, określonej części infrastruktury, ogólnych kompetencji językowych
- Sprawdziany wiedzy i umiejętności przed wydaniem świadectwa maszynisty lub po jego zawieszeniu
- Sprawdziany wiedzy i umiejętności w celu rozszerzenia uprawnień określonych w świadectwie uzupełniającym do licencji maszynisty
- Sprawdziany wiedzy i umiejętności przeprowadzane w związku z zaleceniami PKBWK lub Prezesa UTK
Sprawdziany wiedzy i umiejętności w celu rozszerzenia uprawnień określonych w świadectwie maszynisty
- W zakresie dotyczącym określonej części infrastruktury
- W zakresie dotyczącym typu pojazdu kolejowego
- Sprawdziany wiedzy i umiejętności w celu rozszerzenia uprawnień określonych w świadectwie maszynisty w zakresie dotyczącym typu pojazdu kolejowego, przeprowadza się w Ośrodku Szkolenia i Egzaminowania Maszynistów i Kandydatów na Maszynistów CTL Logistics Sp. z o.o., przeprowadza się zgodnie z procedurą
Kadra
- Naszym atutem jest kadra instruktorów i egzaminatorów
- Ośrodek skupia kilkunastu wysokiej klasy specjalistów z dziedzin bezpieczeństwa, eksploatacji i utrzymania pojazdów kolejowych
- Zajęcia teoretyczne prowadzą osoby o ogromnym doświadczeniu, nabytym w pracy na stanowiskach związanych z realizacją procesu przewozowego, przy ustalaniu przyczyn zdarzeń kolejowych, podczas prac różnych komisji eksperckich z dziedziny bezpieczeństwa procesów realizowanych przez przedsiębiorstwa kolejowe
- Zajęcia praktyczne na pojeździe i sprawdziany wiedzy i umiejętności przeprowadzają maszyniści instruktorzy często z kilkunastoletnim lub większym doświadczeniem
Ośrodek Szkolenia i Egzaminowania Maszynistów i Kandydatów na maszynistów w CTL Logistics Sp. z o.o. realizuje też szkolenia i przeprowadza sprawdziany wiedzy i umiejętności dla innych podmiotów działających na rynku kolejowych przewozów towarowych.
OŚRODEK SZKOLENIA – USŁUGI DLA FIRM ZEWNĘTRZNYCH
Bogdan Stykała
Pełnomocnik Prezesa ds. Kontroli TrakcjiTerminal przeładunkowy Bakuny Białoruś
Grupa CTL Logistics jest współwłaścicielem terminala przeładunkowego w Republice Białorusi. Terminal znajduje się w przygranicznej miejscowości Bakuny, przy ważnym szlaku handlowym łączącym Rosję, Białoruś i Polskę. Terminal umożliwia przeładunek towarów sypkich pomiędzy wagonami na torze szerokim (pociągi z Rosji i Białorusi) i torze normalnym (pociągi z Polski).
Najważniejszym towarem przeładowywanym i składowanym na Terminalu jest węgiel, jednak Terminal przygotowany jest również do obsługi innych towarów np. drewna.
W przyszłości planowana jest rozbudowa Terminala m.in. o możliwość obsługi kontenerów.
Zalety Terminala:
- Lokalizacja 5 km od granicy polsko-białoruskiej (przejście graniczne Kuźnica Białostocka – Bruzgi).
- Bezpośrednie połączenie z główną linią kolejową Białystok – Grodno.
- Bocznica kolejowa z torem 1520 mm (tor szeroki) oraz 1435 mm (tor normalny).
- Utwardzony plac do magazynowania towarów o powierzchni 8 tys. m2.
- Nowoczesne koparki i ładowarki firmy Hitachi.
- Precyzyjna waga kolejowa firmy Mettler-Toledo.
- Całodobowy monitoring i ochrona.
- Kontrola jakości ładunku obsługiwana przez niezależne firmy.
Terminal zarządzany jest przez spółkę BielPol Logistics
Terminal przeładunkowy Medyka
Terminal przeładunkowy surowców chemicznych w Medyce znajduje się na przejściu granicznym Medyka – Mościska, bocznica kolejowa z torem 1520 mm (tor szeroki) oraz 1435 mm (tor normalny).
Dzięki specjalistycznym urządzeniom przeładunkowym zapewnia profesjonalny przeładunek (przepompowywanie) z wagonów szerokotorowych do wagonów o standardach europejskich i odwrotnie następujących mediów chemicznych:
- ropa naftowa
- metanol i pochodne
- alkohole pozostałe (spirytus etylowy, techniczny)
- spirytus propylenowy, butylowy, glicerynowy i inne
- benzyny, oleje napędowe i opałowe, oleje techniczne, silnikowe, smarowne
- oleje roślinne do biopaliw
Zdolność przeładunkowa na Terminalu surowców chemicznych wynosi do 1000 ton/dobę. Przeładunek odbywa się w okresie całego roku. Wszystkie prace wykonywane są według ściśle określonych norm, zapewniając pełne bezpieczeństwo ludzi i otoczenia.
Terminal przeładunkowy Żurawica
Specjalistyczny kubełkowy terminal przeładunkowy towarów sypkich usytuowany w miejscowości Żurawica rejonie granicznym Mościska - Medyka, bocznica kolejowa z torem 1520 mm (tor szeroki) oraz 1435 mm (tor normalny).
Terminal umożliwia przeładunek następujących towarów:
- Nasion i zbóż
- Śrut (makuchów)
- Pasz i komponentów do pasz
- Biopaliw z roślin i drewna (pellety, zrębki)
- Innych towarów pochodzenia roślinnego.
Jest to przyjazny dla środowiska i obsługującego personelu obiekt, posiadający własny system manewrowania wagonami (przeciągarki linowe), a przeładunki wykonywane są zarówno z wagonów szerokich WNP do wagonów normalnotorowych o standardach europejskich, jak i odwrotnie. Możliwy jest także przeładunek materiałów sypkich z wagonów o obu rozstawach osi na transport samochodowy. Terminal został wyposażony w specjalne urządzenia pochłaniające pyły, spełniając tym samym ostre wymogi ekologiczne, obowiązujące w Unii Europejskiej. Terminal dysponuje także suwnicą bramową o udźwigu do 50 ton. Dzięki uniwersalnemu wyposażeniu w haki, pasy jak również w elektromagnesy, zapewnia przeładunek towarów o różnych gabarytach i różnej strukturze jak: stal, towary spaletyzowane, drewno, Big bag, towary sypkie.