Obsługa bocznic
Grupa CTL Logistics oferuje usługi kompleksowego zarządzania bocznicami kolejowymi oraz obsługę ruchu manewrowego dla firm przemysłowych i operatorów logistycznych. Usługi te świadczone są przez wyspecjalizowane spółki należące do Grupy CTL.
Najistotniejsze korzyści dla naszych klientów wynikające ze współpracy z CTL Logistics w tym zakresie to: przejęcie zasobów bocznicowych klienta i zarządzanie przez doświadczonych specjalistów; możliwość koncentracji klienta na własnej działalności podstawowej; obniżenie kosztów funkcjonowania bocznicy; przejęcie wszystkich czynności związanych z utrzymaniem taboru, infrastruktury oraz spraw formalno-prawnych związanych z funkcjonowaniem bocznicy i spedycji towarów.
Zakres obsługi bocznicowej
Czynności techniczno-ruchowe:
- Przyjmowanie pod względem technicznym i handlowym wagonów zamawianych przez zleceniodawcę
- Oględziny techniczne taboru kolejowego, wyłączanie ze składów wagonów niesprawnych technicznie
- Naprawy bieżące i rewizje taboru kolejowego
- Obsługa posterunków ruchu i prowadzenie ruchu kolejowego na bocznicy
- Wykonywanie prac manewrowych na bocznicach, przetaczanie wagonów w celu wykonywania czynności rozładunkowych i załadunkowych, zestawianie i formowanie pociągów
- Kompleksowe utrzymanie infrastruktury kolejowej
- Przeładunki
- Spedycja
Czynności organizacyjno-prawne:
- Opracowanie i aktualizacja regulaminów pracy transportu kolejowego na bocznicy jak również dokumentacji dotyczącej przejazdów kolejowych
- Założenie i prowadzenie rejestru pojazdów kolejowych
- Działania związane z uzyskaniem świadectw dopuszczenia do eksploatacji pojazdów kolejowych, budowli i urządzeń przeznaczonych do prowadzenia ruchu kolejowego
- Opracowanie przepisów wewnętrznych, określających warunki techniczne oraz zasady i wymagania związane z utrzymaniem i eksploatacją pojazdów kolejowych, opracowaniem dokumentacji a systemu utrzymania pojazdów kolejowych
- Przygotowanie niezbędnej dokumentacji pozwalającej na uzyskanie świadectwa bezpieczeństwa dla użytkownika bocznicy kolejowej
- Organizacja i przeprowadzanie pouczeń okresowych, kursów kwalifikacyjnych, egzaminów okresowych, kwalifikacyjnych i weryfikacyjnych
- Przeprowadzanie szkoleń z zakresu przewozu materiałów niebezpiecznych
Obsługa portów morskich w Gdyni, Gdańsku i Szczecinie.
CTL Północ prowadzi również usługi manewrowe w Portach Gdynia, Gdańsk i Szczecin. Obsługujemy wszystkie nabrzeża portowe oraz bocznice w obrębie tych Portów.
Oferujemy również usługi związane z asystowaniem podczas załadunku i rozładunku wszystkich grup towarowych.
Nasza wieloletnia obecność i świadczone na wysokim poziomie usługi przyczyniają się do uzyskiwania przez Zarządców Portów coraz większych zdolności przeładunkowych i zwiększonej ilości operacji wykonywanych na terenie tych portów.
Kontakt
Agata Lewicka
Dyrektor handlowyKarol Pałubicki
Kierownik Działu Ochrony Środowiska i Usług PortowychObsługa terminali własnych
Terminal przeładunkowy Bakuny Białoruś
Grupa CTL Logistics jest współwłaścicielem terminala przeładunkowego na polsko – białoruskim przejściu granicznym Kuźnica Białostocka - Bruzgi. Terminal znajduje się w przygranicznej miejscowości Bakuny, przy ważnym szlaku handlowym łączącym m.in. Chiny i Kazachstan z Europą Zachodnią. Terminal umożliwia przeładunek towarów sypkich pomiędzy wagonami na torze szerokim i torem europejskim. Terminal jest przygotowany także do przeładunku kontenerów.
Zalety Terminala:
- Lokalizacja 5 km od granicy polsko-białoruskiej (przejście graniczne Kuźnica Białostocka – Bruzgi).
- Bezpośrednie połączenie z główną linią kolejową Warszawa - Białystok – Grodno.
- Bocznica kolejowa z torem 1520 mm (tor szeroki) oraz 1435 mm (tor normalny).
- Utwardzony plac do magazynowania towarów o powierzchni 8 tys. m2.
- Nowoczesne koparki i ładowarki firmy Hitachi.
- Precyzyjna waga kolejowa firmy Mettler-Toledo.
- Całodobowy monitoring i ochrona.
- Kontrola jakości ładunku obsługiwana przez niezależne firmy.
Terminal przeładunkowy Medyka
Terminal przeładunkowy surowców chemicznych w Medyce znajduje się na przejściu granicznym Medyka – Mościska, bocznica kolejowa z torem 1520 mm (tor szeroki) oraz 1435 mm (tor normalny).
Dzięki specjalistycznym urządzeniom przeładunkowym zapewnia profesjonalny przeładunek (przepompowywanie) z wagonów szerokotorowych do wagonów o standardach europejskich i odwrotnie następujących mediów chemicznych:
- ropa naftowa
- metanol i pochodne
- alkohole pozostałe (spirytus etylowy, techniczny)
- spirytus propylenowy, butylowy, glicerynowy i inne
- benzyny, oleje napędowe i opałowe, oleje techniczne, silnikowe, smarowne
- oleje roślinne do biopaliw
Zdolność przeładunkowa na Terminalu surowców chemicznych wynosi do 1000 ton/dobę. Przeładunek odbywa się w okresie całego roku. Wszystkie prace wykonywane są według ściśle określonych norm, zapewniając pełne bezpieczeństwo ludzi i otoczenia.
Terminal przeładunkowy Żurawica
Specjalistyczny kubełkowy terminal przeładunkowy towarów sypkich usytuowany w miejscowości Żurawica rejonie granicznym Mościska - Medyka, bocznica kolejowa z torem 1520 mm (tor szeroki) oraz 1435 mm (tor normalny).
Terminal umożliwia przeładunek następujących towarów:
- Nasion i zbóż
- Śrut (makuchów)
- Pasz i komponentów do pasz
- Biopaliw z roślin i drewna (pellety, zrębki)
- Innych towarów pochodzenia roślinnego.
Jest to przyjazny dla środowiska i obsługującego personelu obiekt, posiadający własny system manewrowania wagonami (przeciągarki linowe), a przeładunki wykonywane są zarówno z wagonów szerokich WNP do wagonów normalnotorowych o standardach europejskich, jak i odwrotnie. Możliwy jest także przeładunek materiałów sypkich z wagonów o obu rozstawach osi na transport samochodowy. Terminal został wyposażony w specjalne urządzenia pochłaniające pyły, spełniając tym samym ostre wymogi ekologiczne, obowiązujące w Unii Europejskiej. Terminal dysponuje także suwnicą bramową o udźwigu do 50 ton. Dzięki uniwersalnemu wyposażeniu w haki, pasy jak również w elektromagnesy, zapewnia przeładunek towarów o różnych gabarytach i różnej strukturze jak: stal, towary spaletyzowane, drewno, Big bag, towary sypkie.
Utrzymanie taboru – warsztat Sosnowiec
W ramach Grupy CTL Logistics posiadamy w Sosnowcu profesjonalne zaplecze naprawcze i wyspecjalizowaną kadrę zajmująca się utrzymaniem optymalnego stanu technicznego lokomotyw i wagonów kolejowych oraz ich kompleksowym serwisem, w szczególności specjalizując się w:
- wykonywaniu przeglądów P1 i P2, napraw bieżących oraz mobilnych napraw serwisowych lokomotyw spalinowych typu: SM42, TEM2, oraz lokomotyw elektrycznych: ET21 ,ET22, E182.
- wykonywaniu napraw bieżących oraz mobilnych napraw serwisowych wagonów kolejowych typu : 418V; 904V; 401V; Eao, Fals oraz platform.
- W swojej ofercie posiadamy również usługę regulacji mocy agregatów prądotwórczych lokomotyw spalinowych na oporniku wodnym znajdującym się na terenie naszej firmy w Sosnowcu,
Zakres usług warsztatów:
- Przeglądy okresowe lokomotyw spalinowych i elektrycznych: [P1] [P2] [P3]
- Przeglądy okresowe wagonów towarowych
- Naprawy awaryjne wagonów towarowych
- Szkolenia pracowników z zakresu utrzymania lokomotyw i wagonów [DSU**]
- Przeglądy sezonowe i kontrolne lokomotyw spalinowych i elektrycznych
- Naprawy awaryjne lokomotyw spalinowych i elektrycznych (w tym na szlaku*)
- Naprawy awaryjne wagonów towarowych (w tym na szlaku)
- Cennik usług jest ustalany zgodnie z potrzebą klienta, po przeprowadzonych oględzinach taboru, a zakres świadczonych usług jest powiązany z dokumentacją techniczną danego typu lokomotyw, elektrowozów czy też wagonów.
Kontakt
Dariusz Flaczyk
Z-ca Dyrektora ds. Eksploatacji TaboruKrzysztof Grzegorczyk
Kierownik ds. utrzymania hali i lokomotywUtrzymanie taboru – warsztat Gdynia
W ramach działalności zewnętrznej warsztatu w Gdyni oferujemy usługi utrzymania lokomotyw serii; SM42, SM48, ST43, ST44, E181, E182, E183, EU07 i ET22, E186, E483 i BR285 oraz wagonów w zakresie napraw bieżących, awaryjnych oraz przeglądów od P1 do P3.
Naprawy realizowana są w hali utrzymania taboru mieszącej się przy al. Solidarności 2 w Gdyni.
Warsztat znajduje się w bezpośrednim sąsiedztwie stacji Gdynia Port, na bocznicy Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. Bezpośredni wjazd z grupy torowej Gdynia Port GPC. Na naszej bocznicy istnieje możliwość tankowania lokomotyw z dystrybutora dedykowanego do tankowania lokomotyw.
Istnieje również możliwość udostępnienia infrastruktury w hali utrzymania taboru do napraw we własnym zakresie.
Kontakt
Konrad Węsiora
Kierownik warsztatu napraw taboru kolejowegoAgata Lewicka
Dyrektor handlowyDzierżawa taboru
Grupa CTL Logistics jest znaczącym oferentem taboru kolejowego w Polsce i w Europie. Zapewnia możliwość pozyskania wagonów i lokomotyw wraz z obsługą, z uwzględnieniem krótko- i długoterminowych potrzeb.
W ofercie dzierżawy taboru kolejowego znajdują się wagony do przewozu towarów masowych. Jedną z głównych pozycji zajmują wagony-cysterny różnych typów ze zbiornikami ze stali zwykłej i kwasoodpornej. Zbiorniki wagonów, w zależności od typu, posiadają instalacje grzewcze, izolacje termiczne, powłoki ochronne i wykładziny gumowe.
Oferta firmy obejmuje również dzierżawę lokomotyw z obsługą, w szczególności do realizacji zadań logistycznych związanych z budową infrastruktury kolejowej oraz obsługą wszelkiego rodzaju transportu technologicznego lub regionalnego.
Kompleksowość usługi CTL Logistics w tym zakresie, obok taboru i obsługi, opiera się na posiadanych licencjach w transporcie kolejowym na terenie Polski i Niemiec.
Zakres usług dzierżawy taboru kolejowego
- Dzierżawa wagonów-cystern do przewozu paliw i produktów chemicznych
- Dzierżawa lokomotyw z obsługą pracy i przewozów towarów
- Dzierżawa wagonów do przewozu towarów masowych
- Kompleksowa obsługa logistyczna z wykorzystaniem taboru kolejowego
- Wagony
ECM
System zarządzania utrzymaniem
System zarządzania utrzymaniem (ang. Maintenance Management System, MMS) został wdrożony w CTL Logistics w 2013 roku. Pod nadzorem ECM Spółki zarejestrowanych jest ponad 2000 wagonów. Wdrożony w CTL system obejmuje zestaw procedur i instrukcji, ukierunkowanych na minimalizację ryzyka związanego z utrzymaniem pojazdów kolejowych oraz w efekcie zapewnienie, aby utrzymywane pojazdy były w stanie poruszać się po sieci kolejowej w bezpieczny sposób.
Spółka, jako podmiot odpowiedzialny za utrzymanie (ECM) zaprasza do współpracy kontrahentów zewnętrznych – właścicieli wagonów. Oferujemy pełną obsługę ECM. Certyfikat Podmiotu Odpowiedzialnego za Utrzymanie potwierdza, że CTL Logistics utrzymuje wagony towarowe w sposób gwarantujący ich bezpieczną eksploatację. Prowadzimy działania zgodnie z procedurami MMS, które gwarantują utrzymanie taboru na poziomie technicznym, systemowym oraz organizacyjnym z zachowaniem najwyższej jakości. Zakłady naprawcze współpracujące z CTL Logistics podlegają dokładnemu procesowi oceny dostawców a potwierdzenie spełnienia wymagań technicznych oraz organizacyjnych weryfikowane jest przez system audytu dostawców. CTL Logistics jako podmiot odpowiedzialny za utrzymanie zapewnia wysoką jakość obsługi - zaczynając od kwalifikacji wagonów do naprawy, kontrole międzyoperacyjne w trakcie wykonywanych napraw, po komisaryczne odbiory wagonów po naprawach. Nad całością procesu utrzymania i nad jego poszczególnymi etapami stale czuwa grono Specjalistów ds. utrzymania wagonów, doświadczona kadra Komisarzy Odbiorczych oraz Pełnomocnik ds. ECM, dbający o nadzór nad utrzymaniem wagonów oraz spełnienie najwyższych standardów bezpieczeństwa.
Poniżej przedstawiamy podstawowe wymagania w zakresie kwalifikacji wagonów pod obsługę ECM w CTL Logistics:
- podstawowa dokumentacja konstrukcyjna wagonów oraz świadectwa typu wagonów,
- dokumentacja systemu utrzymania (DSU) wagonów,
- akta wagonu zawierające dotychczasową historię i rejestr czynności utrzymaniowych, w tym dokumenty ponaprawcze,
- dokumenty formalno-prawne takie jak: prawo dysponowania wagonami; potwierdzenie rejestracji wagonów w krajowym rejestrze wagonów; przywrócenie do eksploatacji wagonów.
Kontakt
Marcin Janicki
Dyrektor ds. Bezpieczeństwa Przewozów / Pełnomocnik SMS/ECMOśrodek Szkoleniowy
Ośrodek Szkolenia i Egzaminowania Maszynistów i Kandydatów na maszynistów CTL Logistics Sp. z o.o. umożliwia nam kształtowanie i kontrolę nie tylko procesu doskonalenia zawodowego maszynisty, lecz także całego procesu jego kształcenia. Od etapu uzyskiwania licencji, poprzez szkolenie teoretyczne i praktyczne w ramach kursu na świadectwo, aż po przygotowanie na stanowisku pracy, na typach pojazdów trakcyjnych, właściwych dla Spółki. Szkolenie jest skorelowane z procesami i zadaniami realizowanymi przez CTL Logistics Sp. z o.o. Absolwent naszego Ośrodka jest gotowy do pracy na stanowisku maszynisty w spółkach, które obsługują bocznice i punkty przeładunkowe, realizują przewozy towarowe po infrastrukturze całego kraju.
18 maja 2018 r. Prezes Urzędu Transportu Kolejowego dokonał wpisu ośrodka do rejestru ośrodków szkolenia i egzaminowania pod numerem PL/34/2018
Zakres działalności Ośrodka
- Szkolenie i egzaminowanie kandydatów na maszynistów ubiegających się o uzyskanie licencji maszynisty w zakresie ogólnej wiedzy kolejowej
- Szkolenie i egzaminowanie kandydatów na maszynistów ubiegających się o uzyskanie świadectw maszynisty w zakresie wiedzy i umiejętności dotyczących infrastruktury i pojazdu kolejowego
- Przeprowadzanie szkoleń i sprawdzianów wiedzy i umiejętności maszynistów
- Szkolenie i egzaminowanie maszynistów z innych państw członkowskich UE w zakresie ogólnych kompetencji językowych, zasad ruchu kolejowego i sygnalizacji na sieci kolejowej RP
Zakres sprawdzianów wiedzy i umiejętności
- Sprawdziany wiedzy i umiejętności dla podtrzymania ważności świadectwa maszynisty w zakresie pojazdu kolejowego, określonej części infrastruktury, ogólnych kompetencji językowych
- Sprawdziany wiedzy i umiejętności przed wydaniem świadectwa maszynisty lub po jego zawieszeniu
- Sprawdziany wiedzy i umiejętności w celu rozszerzenia uprawnień określonych w świadectwie uzupełniającym do licencji maszynisty
- Sprawdziany wiedzy i umiejętności przeprowadzane w związku z zaleceniami PKBWK lub Prezesa UTK
Sprawdziany wiedzy i umiejętności w celu rozszerzenia uprawnień określonych w świadectwie maszynisty
- W zakresie dotyczącym określonej części infrastruktury
- W zakresie dotyczącym typu pojazdu kolejowego
- Sprawdziany wiedzy i umiejętności w celu rozszerzenia uprawnień określonych w świadectwie maszynisty w zakresie dotyczącym typu pojazdu kolejowego, przeprowadza się w Ośrodku Szkolenia i Egzaminowania Maszynistów i Kandydatów na Maszynistów CTL Logistics Sp. z o.o., przeprowadza się zgodnie z procedurą
Kadra
- Naszym atutem jest kadra instruktorów i egzaminatorów
- Ośrodek skupia kilkunastu wysokiej klasy specjalistów z dziedzin bezpieczeństwa, eksploatacji i utrzymania pojazdów kolejowych
- Zajęcia teoretyczne prowadzą osoby o ogromnym doświadczeniu, nabytym w pracy na stanowiskach związanych z realizacją procesu przewozowego, przy ustalaniu przyczyn zdarzeń kolejowych, podczas prac różnych komisji eksperckich z dziedziny bezpieczeństwa procesów realizowanych przez przedsiębiorstwa kolejowe
- Zajęcia praktyczne na pojeździe i sprawdziany wiedzy i umiejętności przeprowadzają maszyniści instruktorzy często z kilkunastoletnim lub większym doświadczeniem
Ośrodek Szkolenia i Egzaminowania Maszynistów i Kandydatów na maszynistów w CTL Logistics Sp. z o.o. realizuje też szkolenia i przeprowadza sprawdziany wiedzy i umiejętności dla innych podmiotów działających na rynku kolejowych przewozów towarowych.
Kontakt
Bogdan Stykała
Pełnomocnik Prezesa ds. Kontroli TrakcjiSymulator
Zaangażowanie pracowników i ich właściwe decyzje wpływają na codzienne bezpieczne kursowanie kilkudziesięciu pociągów towarowych. Corocznie około 500 pracowników Grupy CTL Logistics, którzy na co dzień odpowiadają za przygotowanie i prowadzenie pociągów bierze udział w cyklicznych pouczeniach. To maszyniści, maszyniści-instruktorzy, rewidenci, ustawiacze i manewrowi. Kadra CTL dzięki cyklicznym szkoleniom z doświadczonymi instruktorami, utrwala wiedzę i ćwiczy zasady działania w trudnych sytuacjach.
Od 2019 roku w zasobach Grupy CTL znajduje się nowoczesny symulator pojazdu kolejowego, który pozwala na sprawdzenie zachowania maszynistów i wypracowanie właściwych reakcji w sytuacjach nietypowych, z którymi maszyniści mogli nie spotkać się w dotychczasowej pracy.
Symulator służy zarówno własnym pracownikom, ale także możliwe jest świadczenie przez Spółkę usług na rzecz innych podmiotów w branży. Fakt, iż został on zabudowany na samochodzie pozwala na dotarcie do każdego pracownika w każdym węźle kolejowym bez konieczności angażowania pracowników w czasochłonny dojazd.
Jednym z priorytetów CTL Logistics jest bezpieczeństwo. Pracownicy codziennie obsługują kilkadziesiąt pociągów. Profesjonalna wiedza, doświadczenie i szkolenia są do tego niezbędne. Każdy pracownik jest właściwie przygotowany do pełnienia obowiązków, a stałe podnoszenie swoich kwalifikacji przyczynia się bezpośrednio do poprawy bezpieczeństwa. Ćwicząc na nowoczesnym symulatorze pojazdu kolejowego utrwalają właściwe postępowanie w kilkudziesięciu standardowych sytuacjach, które mogą wydarzyć się w codziennej pracy.