Do Finału zakwalifikowany został projekt transformacyjny, którego efektem jest digitalizacja procesów biznesowych, zarządzania kosztami oraz ewolucja w kierunku organizacji działającej w modelu data-driven.

Transformacja pokazała, że innowacje w logistyce kolejowej przynoszą wymierne korzyści, które firma osiągnęła dzięki cyfryzacji oraz automatyzacji procesów wsparcia i procesów logistycznych. Kluczowe cele projektu skoncentrowane były na uporządkowaniu i cyfryzacji procesów, w ramach której wdrożony został cały ekosystem rozwiązań, w tym: zintegrowany kolejowy system informatyczny z zewnętrznymi integracjami, elektroniczne obiegi dokumentów, system business intelligence, urządzenia mobilne dla pracowników terenowych, monitoring taboru za pomocą czujników oraz rozwiązania z zakresu komunikacji z pracownikami.

Grzegorz Bogacki, Prezes Zarządu CTL Logistics:

„Z ogromną dumą i radością przyjęliśmy informację o nominacji do nagrody DEA2023 w kategorii Strategiczna Perspektywa Cyfrowa. To niezwykłe wyróżnienie jest dla nas potwierdzeniem, że nasze zaangażowanie w rozwój technologii i innowacji w obszarze transportu kolejowego nie tylko przyniosło efekty, ale także zostało docenione przez szersze grono ekspertów. Niewątpliwie jesteśmy pionierami, bo o ile przewozy pasażerskie to ogromne inwestycje, nowoczesny tabor i wsparcie na każdym poziomie to już rynek przewozów towarów koleją nie jest ani tak dotowany ani tak powszechnie doceniany. A warto tylko wspomnieć, że po polskich torach miesięcznie transportowanych jest ponad 20 milionów ton towarów dla każdej gałęzi przemysłu, de facto dla każdego z nas”.

Spółka, aby efektywnie zarządzać dostawami i doskonalić się operacyjnie postawiła kilka lat temu na  strategię cyfrową. W dzisiejszym świecie, gdzie dynamiczny rozwój technologii stawia przed wszystkimi nowe wyzwania, przyjęcie cyfrowej perspektywy staje się kluczowym elementem sukcesu

Adam Lach, Dyrektor IT:

„Kluczową ideą transformacji cyfrowej CTL było wdrożenie rozwiązań teleinformatycznych umożliwiających szybki dostęp do operacyjnych informacji zarządczych, tak aby organizacja mogła podejmować skuteczne decyzje. Dzięki temu, udało nam się nie tylko usprawnić operacje kolejowe, lecz także zaoferować naszym klientom nowe, bardziej efektywne i niezawodne usługi logistyczne oraz poprawić jakoś obsługi klienta”.

Jak dodaje Prezes Bogacki:

„Jesteśmy przekonani, że cyfryzacja to nie tylko narzędzie do usprawnienia procesów, lecz także klucz do tworzenia nowych możliwości. Dzięki temu, nasza firma może śmiało patrzeć w przyszłość, gotowa na kolejne wyzwania i innowacje, które pozwolą nam umacniać naszą pozycję w branży towarowego transportu kolejowego. Wierzę, że będziemy mogli jeszcze sprawniej i efektywniej działać”.

Kluczowe cele projektu skoncentrowane były na uporządkowaniu i cyfryzacji procesów oraz poprawie jakości obsługi klienta, w ramach której wdrożony został cały ekosystem rozwiązań, w tym: zintegrowany kolejowy system informatyczny RailSoft z zewnętrznymi integracjami (SEPE), elektroniczne obiegi dokumentów (system Ascent), system business intelligence (Qlik), urządzenia mobilne dla pracowników terenowych, monitoring taboru za pomocą czujników IoT oraz system Intranet do komunikacji z pracownikami.

Uroczystość wręczenia nagród w konkursie Digital Excellence Awards 2023 odbyła się 17 listopada na Torze Wyścigów Konnych Służewiec.

Monika Bogacka-Czerneńko, Dyrektor Zakupów Grupy CTL:

„To był prawdziwie emocjonujący wieczór z Digital Excellence. Móc w nim uczestniczyć jako finalista było dla nas ogromnym wyróżnieniem. Wraz z Adamem Lachem – Dyrektorem IT przez ostatnie miesiące promowaliśmy projekt cyfryzacji naszej Firmy i prezentowaliśmy go przed Jury konkursu. Być w takim gronie, z takimi markami, a przede wszystkim w gronie mega profesjonalistów społeczności CIONET to dla nas powód do dumy. Podczas rozmów z Jury konkursu przekonywaliśmy, że dojrzałość poszczególnych obszarów biznesowych CTL znacząco wzrosła, do tego stopnia, że stały się one inicjatorami kolejnych zmian w systemach IT. Obecnie pracownicy biznesowi, aktywnie wskazują obszary do optymalizacji oraz automatyzacji, co stało się znakiem rozpoznawczym kultury innowacyjnej w naszej firmie, która stale dąży do doskonalenia i adaptacji do dynamicznie zmieniających się warunków rynkowych.”

Dziękujemy i gratulujemy wszystkim wyróżnionym i nagrodzonym!