Usługi przewozowe na wschodniej granicy PL
Działalność przewozowa na wschodniej granicy Polski to usługi realizowane po torze normalnym (1435 mm) i torze szerokim (1520 mm).
Operacyjnie zapewniamy:
• przekazywanie pociągów z krajów europejskich lub z Polski do dalszego przewozu przewoźnikom zza wschodniej granicy
• przyjmowania pociągów od przewoźników zza wschodniej granicy w celu przewiezienia do stacji docelowej w Polsce lub innym kraju europejskim.
CTL posiada umowy o współpracy w zakresie wykonywaniu przewozów na granicy wschodniej ze wszystkim działającymi tam przewoźnikami realizując operacje na poniższych przejściach granicznych:• Medyka-Mostiska II po torze 1435mm
• Dorohusk- Jagodin po torze 1435mm
• Bruzgi/ Kuźnica Białostocka po torze 1435mm
• Siemianówka -Swisłocz po torze 1435mm
• Małaszewicze-Brest Północny po torze 1435 mm
Dodatkowo, posiadając własną Spółkę w porcie w Gdyni wpisujemy się w koncepcję logistyczną opartą o transport morski i kolejowy, gdzie trasy morska i lądowa wzajemnie się uzupełniają.
Za realizację działań na granicy wschodniej odpowiada dedykowany zespół operacyjno –handlowy, który dba o jakość obsługi na każdym etapie realizacji. Dysponujemy także odpowiednim taborem (lokomotywy elektryczne i spalinowe).
Terminal przeładunkowy Żurawica
Specjalistyczny terminal przeładunkowy towarów sypkich usytuowany w miejscowości Żurawica w rejonie granicznym Mościska - Medyka, bocznica kolejowa z torem 1520 mm (tor szeroki) oraz 1435 mm (tor normalny).
Terminal umożliwia przeładunek następujących towarów:
• Nasion i zbóż
• Śrut (makuchów)
• Pasz i komponentów do pasz
• Biopaliw z roślin i drewna (pellety, zrębki)
• Innych towarów pochodzenia roślinnego.
Terminal posiada własny system manewrowania wagonami (przeciągarki linowe), a przeładunki wykonywane są zarówno z wagonów szerokich WNP do wagonów normalnotorowych o standardach europejskich, jak i odwrotnie. Możliwy jest także przeładunek materiałów sypkich z wagonów o obu rozstawach osi na transport samochodowy. Terminal został wyposażony w specjalne urządzenia pochłaniające pyły, spełniając tym samym ostre wymogi ekologiczne, obowiązujące w Unii Europejskiej. Terminal dysponuje także suwnicą bramową o udźwigu do 50 ton. Dzięki uniwersalnemu wyposażeniu w haki, pasy jak również w elektromagnesy, zapewnia przeładunek towarów o różnych gabarytach i różnej strukturze jak: stal, towary spaletyzowane, drewno, Big bag, towary sypkie.
Terminal przeładunkowy Medyka
Terminal przeładunkowy surowców chemicznych w Medyce znajduje się na przejściu granicznym Medyka – Mościska, bocznica kolejowa z torem 1520 mm (tor szeroki) oraz 1435 mm (tor normalny).
Dzięki specjalistycznym urządzeniom przeładunkowym zapewnia profesjonalny przeładunek (przepompowywanie) z wagonów szerokotorowych do wagonów o standardach europejskich i odwrotnie m.in.:
• ropy naftowej
• metanolu i pochodnych
• alkoholi pozostałych (spirytus etylowy, techniczny)
• spirytusu propylenowego, butylowego, glicerynowego i innych
• benzyny, oleju napędowego i opałowego, oleju technicznego, silnikowego, smarownego
• oleju roślinnego do biopaliw
• towarów masowych (węgiel, kruszywo, ruda itd.)
Zdolność przeładunkowa na Terminalu surowców chemicznych wynosi do 1000 ton/dobę. Przeładunek odbywa się w okresie całego roku. Wszystkie prace wykonywane są według ściśle określonych norm, zapewniając pełne bezpieczeństwo ludzi i otoczenia.