17 kwietnia br. w małych grupach, w reżimie sanitarnym, z wykorzystaniem elementów samokształcenia rozpoczęliśmy kurs przygotowujący do pracy na stanowisku rewidenta taboru kolejowego - łącznie 18 pracowników Grupy CTL Logistics w dwóch dziewięcioosobowych zespołach. Wśród uczestników pracownicy Działu Eksploatacji Taboru a także Działu Trakcji - maszyniści i ustawiacze. Już w sobotę pierwsza grupa zasiadła w ławkach Ośrodka  Szkolenia  i  Egzaminowania Maszynistów i Kandydatów na maszynistów CTL Logistics Sp. z o.o., by zgłębiać tajniki budowy wagonów towarowych, działania hamulców, metod oceny stanu technicznego pojazdów i sporządzania wymaganej dokumentacji. Wszystko pod kątem specyfiki realizowanych w Firmie zadań.

Grzegorz Bogacki, Prezes Zarządu CTL Logistics:

Pomimo pandemii nie zwalniamy tempa w zakresie rozwoju zawodowego naszych pracowników. Obce jest nam myślenie w kategoriach „przepalonych” pieniędzy na proces szkoleniowy pracownika który z nowymi umiejętnościami przejdzie do konkurencji. W gruncie rzeczy to nie koszt a inwestycja. Szkolenia, kursy oprócz korzyści związanych z podnoszeniem kwalifikacji wpływają także na postawy pracowników, na ich podejście do wykonywanych obowiązków czy poczucie przydatności. To motywacja. Choć zajęcia prowadzą nasi najlepsi specjaliści pracujący dla Ośrodka Szkolenia i Egzaminowania Maszynistów i Kandydatów na Maszynistów CTL Logistics, zadanie jest trudne. Potrzebne będzie duże zaangażowanie i wytrwałość bo ekipa ma przed sobą wiele godzin zajęć teoretycznych, stażu stanowiskowego i szkolenia praktycznego, kilkadziesiąt dni zajęć próbnych pod nadzorem rewidenta no i egzamin. Życzę im powodzenia, zapału i bezpiecznej nauki.  

W ostatnich dniach Ośrodek Szkolenia i Egzaminowania Maszynistów i Kandydatów na Maszynistów przeprowadził także egzamin na licencje maszynisty. Trzej pracownicy Grupy CTL z licencją  rozpoczną teraz staż i szkolenie praktyczne - 800 godzin. Po sześciu miesiącach kandydaci wrócą do ławek, by zgłębić tajniki budowy pojazdów i techniki ich eksploatacji - 280 godzin. Ostatnim etapem będzie prowadzenie lokomotyw pod nadzorem maszynistów - 1200 godzin i wieńczący cały proces szkoleniowy - egzamin na świadectwo maszynisty.

Waldemar Czarnecki, Kierownik Ośrodka Szkolenia i Egzaminowania Maszynistów i Kandydatów na Maszynistów:

w 2021 rok weszliśmy „z przytupem”. Jesteśmy właśnie po egzaminach na licencję maszynisty i jak widać nie zwalniamy tempa. Zresztą chcielibyśmy aby bieżący rok był co najmniej tak efektywny szkoleniowo jak poprzedni. Dla przypomnienia to dwa cykle pouczeń dla pracowników zatrudnionych na stanowiskach kolejowych czyli  44 dni szkoleniowe, w 6 lokalizacjach w których uczestniczyło 568 osób. Dokończony kurs na świadectwo maszynisty dla 18 kandydatów plus egzaminy.  Także 138 sprawdzianów wiedzy i umiejętności, których celem było wydanie świadectwa, zachowanie ważności uprawnień lub ich rozszerzenie o nowe pojazdy, czy nową infrastrukturę oraz kurs na stanowisko ustawiacza dla 17 osób. Mierzymy wysoko i robimy wszystko, aby pandemia nie była przyczyną jakiegokolwiek spowolnienia.