To jedenasta lokomotywa serii Traxx, która zasiliła tabor CTL Logistics. Pięć z nich jest dedykowana wyłącznie na rynek niemiecki natomiast sześć posiada konfigurację DAPL i obsługuje korytarz polsko-niemiecki. Taka charakterystyka pozwala na płynny ruch (bez konieczności przepinania lokomotywy na granicy) w podstawowych segmentach obsługiwanych przez CTL Logistics: paliwa i chemia, produkty agro, oraz intermodal - wyjaśnia Krzysztof Pietrzyk, Członek Zarządu CTL Logistics.
I dodaje: Przy wsparciu dobrze funkcjonujących spółek kolejowych na terenie Polski i Niemiec stanowi to idealne rozwiązanie na dynamicznie rozwijającym się kierunku przewozu towarów wschód-zachód Europy. W planie na 2024 mamy pozyskanie kolejnych jednostek tego typu. Ostateczny kształt naszej floty lokomotyw będzie uzależniony od tempa rozwoju Spółki, a także sytuacji rynkowej w zakresie przewozów. Taka specjalizacja pozwala nam jednak na optymizm, pomimo sygnałów o schładzaniu koniunktury.