Zgodnie z umową pomiędzy CTL Logistics a spółką RCP Sp. z o.o. lokomotywa została przygotowana i przekazana przewoźnikowi 27 grudnia 2022 roku, kolejna doposaży flotę CTL Logistics w pierwszej  połowie 2023 roku.

Grzegorz Bogacki, Prezes Zarządu CTL Logistics:

„Lokomotywa już została „zakontraktowana” do obsługi przewozów kontenerowych na trasie Sławków – Port Północny. Jej parametry pozwalają na optymalizację całego łańcucha poprzez ograniczenie wykorzystania zasobów ludzkich jak i środków trakcyjnych. Dotychczas przy realizacji takich tras musieliśmy wykorzystywać łącznie 3 lokomotywy z drużynami trakcyjnymi, teraz i na szlak i na dwie końcówki first i last mile wystarczy jedna Gama. Takich kontraktów z potencjałem optymalizacji mamy sporo. Gama poradzi sobie na całym przewozie, łącznie z niezelektryfikowanymi bocznicami kolejowymi oraz pracami manewrowymi w końcowej fazie realizacji przewozów w portach, hutach, kopalniach czy terminalach kontenerowych”.

Ireneusz Kozłowski, Prezes Zarządu RCP Sp z o.o.:

„Obecnie w spółce posiadamy 46 lokomotyw z których korzysta już 16 przewoźników. Bardzo się cieszymy, że CTL Logistics dołączył do grona naszych klientów, a lokomotywy z naszego pool-u taborowego zasilą flotę jednego z największych polskich przewoźników. To dla nas wielka nobilitacja. Jako ROSCO chcemy dalej zwiększać ilostan nowoczesnych i niezawodnych pojazdów. Widzimy, że zapotrzebowanie na rynku na tego typu tabor stale rośnie wypierając dotychczasowe wiekowe pojazdy. Dlatego współpracując z producentami taboru w kolejnych latach będziemy intensywnie zwiększać ilość posiadanych przez spółkę lokomotyw.”

Pierwsza Gama z logo CTL Logistics rozpocznie pracę już za kilka dni, kolejna w pierwszym kwartale 2023 roku. Jednak przewoźnik już teraz zapowiada, iż to dopiero pierwszy krok w kierunku wieloletniej i owocnej współpracy z RCP a także producentem lokomotyw Spółką Pesa.

Paweł Stawarz, Członek Zarządu ds. Operacji:

„Przy okazji odbioru Gamy mieliśmy okazję przyjrzeć się z bliska procesowi produkcji pojazdów szynowych w zakładach Pesa w Bydgoszczy i porozmawiać o przyszłości. Liczymy, że efekty już niedługo będą widoczne na torach z brandingiem CTL Logistics”.

Przewoźnik planuje kolejne inwestycje taborowe, tak aby łącznie dysponować 9 lokomotywami Gama.

 

Produkowana przez PESA Gama Marathon to lokomotywa elektryczna z modułem dojazdowym. Napędzany dodatkowym, nowoczesnym i ekologicznym silnikiem agregat prądotwórczy umożliwia poruszanie się̨ lokomotywy na odcinkach pozbawionych sieci trakcyjnej. Ten użytkowany i doceniany przez przewoźników dodatkowy napęd, przeznaczony głównie do prac manewrowych, umożliwia prowadzenie składu towarowego o masie 3200 ton na wzniesieniu sięgającym nawet 7 promili. Jest także przydatny w sytuacjach awaryjnych, pozwalając doprowadzić pociąg do celu pomimo nagłego zaniku napięcia w sieci.